www.fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum na www.fordfans.cz ;-)
Právě je 24 čer 2018 08:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 11:28 
Již delší dobu mě trápí problémy s volnoběhem. Než se motor plně zahřeje, tak se mi občas houpou mezi 500 a 1500 ot/min, při vyžazení za jízdy občas jen 500 ot/min atd. Prostě klasický problém Escortů. Volnoběžný ventil nový, MAF nový, senzor škrtící klapky proměřen (zdá se OK). Takže, co zbývá? Ventil odsávání klikové hřídele - dá se nějak zjistit, jestli je funkční? Čidlo teploty vody pro ŘJ - jaké má mít ohmické hodnoty? Čidlo otáček - kde jej najdu a dá se nějak zjistit jeho funkčnost? Zapomněl jsem ještě na něco, co má vliv na volnoběh? Diagnostika OK. Předem díky za info. Vím, že některé odpovědi na mé otázky jsem už na fóru někde viděl, ale třeba ohmické hodnoty čidla vody pro ŘJ nemůžu najít...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 12:00 
Na vsechny otazky najdes na foru urcite odpovedi, zkus "Hledani".

Pokud je diagnostika ok, vyloucil bych vsechny elektricke prvky a cidla. Bude to zrejme mechanicka zavada.
Podle mych dosavadnich laickych zkusenosti, muze mit na volnobeh a chcipani motoru vliv nasleduji veci (za predpokladu, ze diagnostika je ok):

- netesnost vzduchoveho vedeni (prisavani falesneho vzduchu)
- volnobezny ventil (zkus vycistit, mne velmi pomohlo, volnobeh je jiz ok)
- spatne kompresni tlaky (u me na jednom valci dokonce 4atm, pristi tyden jdu na repas hlavy, pok se podelim o zkusenosti, uvidim zda bude mit vliv na chcipani motoru)
- hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu (pokud nepomuze repas hlavy, asi me take neminou)

O vsech techto problemech se na tomto foru napsalo vic nez dost, staci hledat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 13:13 
Sání mám těsné, to jsem zkoumal. Volnoběžný ventil je nový. Je divný, že se tyhle problémy objevujou jen v určité fázi, než se úplně zahřeje motor. Studený to ráno chytá okamžitě a i studený běží volnoběh dobře a nechcípá. Teprve až se mně teplota dostane na rozmezí bílého pole a pole NORMAL na budíku, tak to začně takhle kolísat. Když zastavím na semaforu, tak to má tendenci se srovnat, jenže se otáčky rozhoupou a nechtějí se ustálit na těch správných 900 ot./min. Když se motor zahřeje téměř na provozní teplotu, tak stačí zastavit na semaforu, otáčky se srovnají a pak už je volnoběh relativně OK, akorát se občas propadnou otáčky při vyřazení za jízdy třeba na 500 ot/min...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 13:21 
V podpisu mas LPG. Projevuje se ti to pri jizde na plyn i na benzin uplne stejne?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2005 13:40 
Na LPG i na benzín. Je ale fakt, že na benzín to není tak drastický.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 15:37 
Offline
Nováček

Registrován: 04 zář 2009 13:18
Příspěvky: 25
Bydliště: Brno
Caute, LPG vs BA problemy s volnobehom mam podobne - benzin v podstate pohoda a LPG kolisanie.

Po par mesiacoch od kupy (som cerstvy fordfan aj co sa tyka znalosti fungovania motoru, preto prosim strpenie so mnou) som zacal mat problemy s volnobehom benzinu. Plyn fungoval np. Na par kontrolach (AGW) to identifikovali ako cerpadlo/vstreky a ze mam ist do odbornejsieho servisu kvoli benzinu. V inom servise prisiel mechanik na zasadnu chybu - hadica sania bola v tom "harmonikovom" klbe prasnuta asi na 40% jej obvodu. Neviem si predstavit, ako inak sa to mohlo stat nez nejakym mechanickym narazenim (nejake idey?), mam podozrenie na mladeho mechanika, ktory mi instaloval alarm. Uz je to jedno kazdopadne.

Hadicu sani som objednal v Rasine, nakoniec som ju zohnal po 1,5 mesiaci na inzerat (repas). Co som si odzil s Rasinom v Brne (vseobecne v lete zohnat v Brne kvalitneho mechanika bez znamosti je nadludska misia) este zverejnim niekde na blogu, dufam ze to odradi aj poslednych potencialnych zakaznikov. K nim by sa malo chodit za trest. Pracujem fulltime + popritom chodim do skoly a radsej si necham vysvetlit a opravit v autoservise nez stracat moj drahy cas dumanim nad niecim, comu aj tak nerozumiem a nie som schopny (zatial) sam opravit.

Pokracovanie - v AGW vymena hadice sania + nainstalovanie vyvodu vzduchu z hadice aj do LPG (na to som si netrufal). Poziadal som ich o zostelovanie LPG po vymene, ak by boli problemy s volnobehom. Nic nestelovali, pretoze zrejme nastartovali, prepli na LPG (system LOVATO) a na volnobeh bol ustaleny na nieco menej ako 1000 ot.

Po jazde mestom som zistil nasledovne:
- po vymene hadice je volnobeh na benzine v podstate 100%ny, jedine co sa deje je pridusenie otacok pri "prudkom" stlaceni plynu, pri pozvolnom stlacani (rozhybanie na krizovatke apod.) je to v pohode. Predpokladam tu sa mam riadit tymto vlaknom (alebo nie?):
viewtopic.php?f=22&t=22408&start=0

- pri studenom aj teplom motore je volnobeh na plyne stabilny v situacii, ked na volnobehu vyjdem do vyssich otacok a necham pozvolna klesnut. Problem nastane pri klesani otacok po vyradeni z rychlosti (na krizovatkach potesi), klesa na 500, vacsinou nezdochne, ale trkoce sa, vyskoci spat a kolise medzi 800-1200.

Moze fakt, ze volnobeh je na benzine prakticky v poriadku a kolisanie je len u LPG, vylucit nejake potencialne zavady/diely, ktore su zvycajne v tychto diskusiach spominane, napr. da sa predpokladat, ze sa jedna o zavadu spojenu vylucne s LPG suciastkami? Co presne robi volnobezny ventil (laicke vysvetlenie poprosim)? Este som nehladal anglicky/CZ/SK manual k LPG systemu (moj je v IT) - napadlo ma nastavit pustanie bohatsieho/viac plynu do motora (sry za zrejme neodborne pomenovanie), v manuali som chcel najst tomu zodpovedajuci ventil. Ale zrejme je naivne a nesystematicke spoliehat len na to, ze?

(Kupoval som si auto na 1-2 roky kym skoncim skolu a vypadnem prec, ale keby tusim, kolko jazdene auto prinesie problemov a straty casu, och...)

Dakujem za rady

_________________
Ford Escort Kombi 04/1997, 1.6L 16V Zetec, benzin/LPG Lovato


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 02 led 2010 20:03 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 15:17
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Návštěvník píše:
Sání mám těsné, to jsem zkoumal. Volnoběžný ventil je nový. Je divný, že se tyhle problémy objevujou jen v určité fázi, než se úplně zahřeje motor. Studený to ráno chytá okamžitě a i studený běží volnoběh dobře a nechcípá. Teprve až se mně teplota dostane na rozmezí bílého pole a pole NORMAL na budíku, tak to začně takhle kolísat. Když zastavím na semaforu, tak to má tendenci se srovnat, jenže se otáčky rozhoupou a nechtějí se ustálit na těch správných 900 ot./min. Když se motor zahřeje téměř na provozní teplotu, tak stačí zastavit na semaforu, otáčky se srovnají a pak už je volnoběh relativně OK, akorát se občas propadnou otáčky při vyřazení za jízdy třeba na 500 ot/min...


Zkus ventil odvetravani klikovky. Me to pomohlo na uplne stejny problem, za tepla ok, uplne studeny ok, ale mezi kolisani..... vypada to ze ridici jednotka ma vice modu rizeni volnobehu podle teploty, coz dela to ze to blbne v urcitem pasmu teplot....

_________________
Ford Escort 1.6 16V hatchback 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 03 led 2010 10:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Tome, to jsi trochu zaspal. Reaguješ na příspěvek 4 roky starý :-)

_________________
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91, hrozný stav, ale nejsou prachy na radikální opravy
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Bohužel již jen ve vzpomínkách :-(
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 04 led 2010 02:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 2008 09:47
Příspěvky: 2631
Bydliště: České Budějovice
:lol: :lol: :lol: Neuvěřitelné :lol: :lol: :lol: No co dotazující třeba stále čeká a nechce zakládat nové téma aby mu miki nebo mouse neodepsali: "hledat a odkaz přímo sem" :lol: :lol: :lol:

_________________
Současnost MK V, r.v. 1995 původ I, DOHC 1.6, klima, pár RS doplňků. Je na něm poznat že v I tolik nesolí:D
Hořká minulost Ford Escort MK III, bohužel prodáno.
Smutná minulost MK VII r.v 96, ale trefilo nás BMW. R.I.P. 22.3.2010 14.45

Nebyla by někde kapota s boulema?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 04 led 2010 06:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2358
Bydliště: Praha 5
bez komentáře :x :wink: :-D :lol:

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 04 led 2010 08:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4381
Bydliště: Třinec
viewtopic.php?f=18&t=5437 :mrgreen: :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Co všechno ovlivňuje volnoběh?
PříspěvekNapsal: 04 led 2010 09:18 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 15:17
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
ups :) no co, tak nekoukam na data :))) ale treba to nekomu k necemu bude.... :)

_________________
Ford Escort 1.6 16V hatchback 1997


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz