www.fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum na www.fordfans.cz ;-)
Právě je 19 čer 2018 14:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 155 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 13:59 
Konecne se mi podarilo po cca roce dat dokupy problemy s motorem, ktere trapi velkou cast lidicek z tohoto fora. Proto jsem se rozhodl vse sepsat, treba to nekomu pomuze. Vse co je zde napsano jiz na foru vicemene zaznelo, ale takhle to bude kompletne pohromade.

Auto jsem koupil v lednu 2005, melo najeto 136.000 km. Ihned jsem vymenil vsechny filtry a motorovy olej (Fuchs Titan Supersyn SL SAE 5W-40). Od zacatku jsem pozoroval nasledujici problemy:
- neklidny volnobeh pri studenem i zahratem motoru
- vyrazne chveni celeho auta pri volnobehu
- chcipani motoru pri vyrazeni na prvni krizovatce
- chcipani po vyrazeni na dalnici po nekolikahodinove jizde
- spatny vykon motoru
- zvysena spotreba predevsim v mestskem provozu a na kratsi vzdalenosti

1) Volnobezny ventil
Jako prvni krok jsem zkusil vycistit volnobezny ventil podle navodu na strankach mondeo clubu ( http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1 ) a otestovat jeho funkcnost pri napojeni na plynule regulovatelny zdroj napeti 0-12V. Ventil se zdal byt v poradku. Vycistenim doslo ke zklidneni volnobehu, ostatni problemy pretrvavaly.

2) Lambda sonda
Sestavil jsem si podle navodu na foru vyblikavaci dignostiku a hned na me vypadly cca 4 chyby snimace Hego + dalsi dve chyby. Zajel jsem do Forda a tam na korektni dignostice dospeli ke stejnemu zaveru. Lambda sondu jsem nechal v Fordu za cca 6000 Kc vymenit, ale k zadnemu laicky pozorovatelnemu zlepseni nedoslo (mozna se lehce snizila spotreba). Diagnostika je od te doby bez zavad.

3) Pojistny ventil olejoveho cerpadla
Na radu kluku z fora jsem zkusil vymenit pojistny ventil, ale nic se tim zrejme nevyresilo.
Pojistny ventil olejoveho cerpadla (pistek+pruzina+uzaver): 249 Kc
Vymena na cca 10 min, bez vypousteni oleje a demontaze filtru.
Pisu o tom o foto prikladam zde http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#34026

4) Repas hlavy
Na radu kluku z fora jsem zmeril kompresni tlaky a bylo jasne, ze repas hlavy me nemine. Nechal jsem kompletne zabrousit vsechny ventily a jejich sedla. Dva ventily u prostrednich valcu jiz byly totalne KO. Tlaky jsem meril na zahratem motoru, s odpojenymi vstriky a vyrazenou pojistkou palivoveho cerpadla a protocenim starteru po dobu cca 2s.

12,5-8-4-11,5 (bez oleje)
15-9-5-15 (s olejem)

Repas hlavy me prisla na 5000Kc

2000 Kc dily
- tesneni pod hlavu cca 800 Kc
- 2 ventily cca 300Kc/ks
- gufera sacich ventilu cca 30Kc/ks
- gufera vyfukovych ventilu cca 60Kc/ks

3000 Kc prace
- demontaz/montaz
- komplet prebrouseni ventilu a jejich sedel

Kluci na foru menili i tesneni ventiloveho vika, sani, vyfuku, pouzdra termostatu, dale gufera vacky, zdvihatka a treba i vodni pumpu. Nic z toho jsem ja nemenil.
Repas hlavy odstranila chveni auta pri volnobehu, zvysila vykon motoru a snizila spotrebu, ale chcipani za studena na prvni krizovatce pokracovalo (i kdyz ne tolik).

5) Hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu
Chcipani motoru na prvni krizovatce mi pilo stale vice krev. Pridala se k tomu jeste skutecnost, ze po chcipnuti uz nechtel motor znovu naskocit a to je na krizovatce sakra problem. Pristoupil jsem tedy k vymene zdvihatek. Ve Fordu mi potvrdili, ze zdvihatka z roku 95-96 byla vadna. Za originalni zdvihatka jsem dal 560Kc/ks (8ks) a 800 Kc za praci u znameho v dilne.

Od te doby jsem s autem po motoricke strance zcela spokojen, zadne chcipani, zadne kolisani volnobehu, bozproblemovy start i provoz v extremnich mrazech -20°C.

Podekovani za support pri reseni problemu patri vsem lidem z fora, zvlastni podekovani Standovi.


Naposledy upravil Návštěvník dne 27 bře 2006 08:45, celkově upraveno 8

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 14:06 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
:smt023

Tohle by se mělo dát jako důležité (sticky thread), nebo rovnou do FAQ.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 14:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2533
Bydliště: Opava
To Pepa: Jsem rád, že Ti auto konečně šlape jak má :-))

Jinak ten redukční ventil jsi neměnil úplně zbytečně, protože při výměně zdvihátek se má dát vždy nový.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 13:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 544
Bydliště: Brno
To Pepa: Vyčerpávající. :smt023
Na jedno auto až příliš problémů :-(
Jeste me zajímá, ten redukční ventil jde upravu vyměnit bez toho, aniž by se na mně vyhrknul olej tzn. bez vypuštění oleje. Ten bych si preventivně teda sám vyměnit taky. Problém je, že je třeba asi vlést pod auto, což nemám momentálně možnost.....

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 15:49 
Jak pisu nahore, bez vypousteni oleje a demontaze filtru. Samozrejme pred demontazi nechat motor vychladnout. Nejaka kapka utece, ale jen velmi malo.

Tady o tom pise Futura, cituji: "On se ani nemusi vypoustet olej a sundavat filtr, sice z toho trochu olej tece, ale da se to ucpat prstam".
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#34026


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2006 12:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Super návod, také se připojuji k chvále :smt023 Škoda jen, že sečtením těch částek se dostaneme na 16.500,- Kč :shock: To je asi pro většinu z nás docela dost veliká suma, zvlášť když uvážím, že to ještě nejsou tak stará auta... :(

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2006 16:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
hameluk píše:
Super návod, také se připojuji k chvále :smt023 Škoda jen, že sečtením těch částek se dostaneme na 16.500,- Kč :shock: To je asi pro většinu z nás docela dost veliká suma, zvlášť když uvážím, že to ještě nejsou tak stará auta... :(

Jo, super clanok,
este ze pomohlo len cistenie volnobezneho ventilu, pretoze ja som zanho vycaloval 4000 kc :?

BTW: 2 Pepa z Depa : Padanie otacok bolo stale v pohode ? Alebo je to /bolo trosku spomalene???

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2006 21:32 
Otacky padaji celkem rychle, na jinem escortu jsem to nesledoval, takze nemuzu posoudit. V prubehu vsech popisovynych oprav se, podle meho nazoru, nijak vyrazne padani otacek nemenilo.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2006 08:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
To Pepa z depa: díly jsi bral origoš nebo v náhradě? Ptám se proto, že mě repas hlavy taky čeká. :evil:

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2006 08:20 
Originalni dily Ford jsem pouzil:
- lambda sonda
- pojistny ventil olejoveho cerpadla
- hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu

Vsechny ostatni dily, ktere jsou uvedeny v mem clanku jsou z druhovyroby. Takze co se tyce vlastni repase hlavy, vsechny dily mam neoriginalni.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2006 09:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Přemýšlel jsem i o výměně zdvihátek ale kdyz jsem volal k nám do Forda tak mi pani, ktera zjevne jeste nevidela pocitac, rekla ze ji to ukazalo ze zdvihatka uz se nedelaji tak nevím. :roll:

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2006 09:26 
Ja je normalne kupoval nekdy v lednu v poloznackovym Fordu. Jinak s damama u pocitace ve Fordu mam take sve zkusenosti, bud na ni poradne zatlac nebo si nech zavolat nekoho jineho. Taky me neustale presvedcovala, ze zdvihatka musim vymenit komplet (i saci), ze jsou uplne jine nez ty puvodni a ze to jinak nepojede a uz mi je cpala na objednavku. Tak jsem se zeptal co na to pan sef, jestli by s tim treba nemel vetsi zkusenosti, tak jestli ho nezkusime zavolat a nejednou to slo jak po masle. "Aha, uz to tady ctu, muzou se vymenit jen ty vyfukovy". :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2006 17:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
To: Pepa z depa: Dle mechanika co mi to dělá jsou zdvihátka OK! Docela mě překvapilo že všechny veltily jsou taky dobré a že se jen zabrousí a zafrézujou sedla.
A když jsem se ptal na cenu opravy tak jsem se málem vyvrátil. Prý se vlezu do 15 tis. Je fakt že sada těsnění stojí cca 4000 kč ale i tak si myslím že za rozebrání a složení hlavy, zabroušení ventilů je to docela hodně když si vezmu že jsi dal za práci 3000Kč

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2006 22:39 
Nevim jak prisel tvuj mechanik na to, ze zdvihatka jsou ok, ale pokud ti to na prvni krizovatce chcipne, tak problem budu asi nejspis skutecne v tech zdvihatkach (nikde nevidim popis tvych problemu, co te vedlo k repasi). Muj mechanik me presvedcoval o tom, ze je to naprosty nesmysl, ze zdvihatka mam v pohode, ze problem bude nekde v elektronice vstrikovani a pak se divil. Od vymeny zdvihatek mi to ani jednou nechciplo. Ale take jsem volil opatrnou variantu, nejdriv repas hlavy a kdyz chcipani nezmizelo, prisly na radu zdvihatka.
Co se tyce repase hlavy, dat cca 5000Kc za material a 10000 za praci mi pripada vazne prehnany. Taky nevim jake si mel tlaky. Ja mel problem na prostrednich dvou valcich a kde byly dva ventily opravdu v zalostnem stavu i laickym okem pozorovatelne, mely modrosedou barvu a byly sisate.
V kazdem pripade nevim kolik tvuj mechanik bere na hodinu, ale s touhle cenou bych ho hnal, resp. vubec bych mu auto nedaval.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2006 08:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Mne takisto robil mechanik repas hlavy, vymenu vyfuk ventilov, zabrusovanie sacich, okrem toho menil volnebzeny ventil, rozvody, olej a uz ani nepamatam co vsetko. Platil som okolo 18000kc, z toto cca 12000kc bol material. Sadzbu mal okolo 240 kc / hod. (Je v Pardubickom kraji.)
Ten co chce 10000kc by ich odo mna dostal ak by mi robil repas ma V12, nie R4 :-D

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2006 21:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Auto mě nezdechá. Měl jsem problém s volnoběhem, auto se na něj třáslo jak osika! Potom jsem zjistil že to jelo na volnoběh jen na tři válce. Tlak na valci který nejel byly 3 atm a jestě 2 byly trošku horší. V pondělí si pro to jdu tak doufám že to s tou cenou nebude tak horké. (no spíš se modlím) :?

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2006 22:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Tak už to mám doma. Cena byla 8200,- z toho asi 4000,- sada těsnění ( pod hlavu, sání, výfuku, gufera ventilů, gufera vaček ....).
Chování auta na volnoběh o 100% lepší. Jinak nějaké znatelné zvýšení výkonu jsëm nezaznamenal, spotřebu jsem jěště neměřil. Motor má po repasi trochu dunivější zvuk, mám podezření na lambdu.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2006 07:37 
No tak vidis, to je celkem slusna cena. A co se tyce toho podezreni na lambda, doporucuji vyblikat diagnostiku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2006 09:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
takže jsem si vyblikal statický i dynamický test. Při statickém mi to z paměti vyblikalo 172 (HEGO - chudá směs) a při dynamickém to samé. Jen mě zajímá co to vlastně znamená HEGO - chudá směs? Znamená to, že lambda indikuje chudou směs a ŘJ ji následně obohacuje?

Jinak jsem si nechal po GO hlavy změřit tlaky a naměřili jsme na všech válcích kolem 16 atm :shock: (na jednom až skoro 17) což mi příjde jako blbost. Asi blbý měřák. Musím to vyzkoušet někde jinde

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2006 10:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
M. Geleta píše:
takže jsem si vyblikal statický i dynamický test. Při statickém mi to z paměti vyblikalo 172 (HEGO - chudá směs) a při dynamickém to samé. Jen mě zajímá co to vlastně znamená HEGO - chudá směs? Znamená to, že lambda indikuje chudou směs a ŘJ ji následně obohacuje?

Jinak jsem si nechal po GO hlavy změřit tlaky a naměřili jsme na všech válcích kolem 16 atm :shock: (na jednom až skoro 17) což mi příjde jako blbost. Asi blbý měřák. Musím to vyzkoušet někde jinde

Mas spatnu LS, jednoznacne.
Inak co sa tyce tlakov, kaslal by som na to, ak to mas repasovane a hodnoty su rovnomerne (+/- 1 atm je zanedbatelna odchylka) tak je to v poriadku. Na kazdom meraku to ukazuje ako chce, a ak mas k tomu ten stitok, kde su tlaky, tak ten som uz videl znaceny od roznej hodnoty Y (zdvihu - raz 0 bola az uplne na kraji, potom uz v mriezkovani atd...)

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 155 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz