www.fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum na www.fordfans.cz ;-)
Právě je 24 čer 2018 09:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Občas ot. na 500
PříspěvekNapsal: 14 bře 2007 09:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
Čauky forďáci. Mám problém. Občas se mě stane, že otáčky mě krátkodobě spadnou na cca 500 ot/min. Třeba když dojíždím ke křižovatce. A vyšlápnu spojku. Je to normální nebo to předvěstí nějakou chybu?

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 bře 2007 09:57 
Offline
Forďák

Registrován: 02 srp 2006 06:52
Příspěvky: 92
Bydliště: Roudnice nad Labem
čoveče mě to dělalo taky. Nijak jsem to neřešil. Pak jsem měnil vodu v chladiči, nový termostat 92 stupnový a od té doby ok. Tak nevím, zda to bylo tím.

_________________
Ford escort 1,8 16V, r.v. 1996, 115ps, hatchback
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_auta.php?p=bosh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2007 22:24 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 úno 2007 10:39
Příspěvky: 14
Bydliště: Rokycany
Caues,mam ten samy problem co ty.Kdyz dojizdim ke krizovatce,tak otacky padnou na 500,ale nikdy to nechcipne.Postupne zkousim(cistit volnobeznej ventil,skrtici klapku,olej+filtr,...)ale nic zatim nepomaha.Ale podle toho co tady ve foru procitam,to muze byt jeste spousta veci,ktere by staly "majlant".Jestli na neco prijdes,dej mi prosim vedet,ja budu take dal zkouset.Dik Milano

_________________
Ford Escort combi,1.6 16V zetec(66kw),r.v.98.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 11:24 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 bře 2007 10:37
Příspěvky: 24
Bydliště: Šumperk
Tohle mi dela treba dyz je zmrzla baterka...nastartuju otacky sou na 500 nez se vypne dobijeni, rozjedu se a zapnu nakej veci odber (svetla + vyhrivani predniho okna) a najednou zacne dobijet a tim mi na volnobeh spadnou otacky na 500!!! Dela to i gdyz je v pisnicce hodne basuuu a mam to zesileny na max...uz 3x se mi to stalo ze najednou zacal dobijet :-D tak treba toe ono....ja to poznam tak, ze mam volnej kliiinaaak a pekne to piska :?
Cim je karka studenejsi tim menci odber ji staci k tomu, aby zacla dobijet.

_________________
Escort MKVII 1996 1.8TD combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 12:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1742
Bydliště: Hradec Králové
Svérázné vysvětlení. :shock: Co myslíš pojmem "dobíjení"?

_________________
Ford Escort Combi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 13:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
jj, taky sem premyslel, proste to chapu tak, ze sviti konktrolka dobijeni, nicmene to ale znamena, ze NEDOBIJI, prilisny pokles napeti dodavaneho alternatorem...

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 14:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Me to treba dela podobne, ale jen kdyz dojizdim tak po vyrazeni spadne na 500 ale hned vyleti na 900 kde to ma byt. Nenukam na to jako na zavadu, ale spise na to, ze kdyz jedu z rychlosti tak nedodava motoru palivo a pri vyrazeni nez se palivo dostane a motor ozivi tak je tam nejaky zlomek.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 15:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 17:52 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 bře 2007 10:37
Příspěvky: 24
Bydliště: Šumperk
Nemyslim ze se rozne kontrolka ze nedobiji, ale ze kdyz je odber tak zabere alternator a tim mi klesnou otacky!!! Jako to ze to klesne o tech +- 400ot. z volnobehu je extrem kdyz je to fakt studeny, nebo pokazde kdyz nastartuju to trva tak 10 sekund nez prestane nabijet...

_________________
Escort MKVII 1996 1.8TD combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 20:14 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 úno 2007 10:39
Příspěvky: 14
Bydliště: Rokycany
Nerekl bych,ze u me to bude baterkou nebo dobijenim.Dela to i po delsi jizde a navic mam baterku novou.U me to bude zrejme jinej problem nez u tebe.A navic ty mas naftaka.Presto dik

_________________
Ford Escort combi,1.6 16V zetec(66kw),r.v.98.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2007 20:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 úno 2007 10:39
Příspěvky: 14
Bydliště: Rokycany
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...

_________________
Ford Escort combi,1.6 16V zetec(66kw),r.v.98.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2007 10:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
Milano píše:
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...


diky, vyzkousim to udelat, akorat sem o tom cetl, ze je celkem naprd prace ho menit, kazdopadne mam dost problem s klimou, kdyz je pustena, tak otacky padaji jeste hur... :(

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2007 10:28 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2006 12:18
Příspěvky: 8
Bydliště: Havířov
Milano píše:
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...
nechci tě nějak otravovat ale kdybys náhodou natrefil na to foto nemoh bys napsat kde je?

_________________
Escort 1,4 CLX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2007 10:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
Vrut píše:
Milano píše:
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...
nechci tě nějak otravovat ale kdybys náhodou natrefil na to foto nemoh bys napsat kde je?


nekde to tu najdes, skoro to neni videt, ale je tu nekde tema, menuje se ventil odvetravani klikove skrine a tam najdes i nejake fotky...sam jsem nezkoumal, kde je u me...jen sem to zahlidl nekde na fotkach...

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2007 10:33 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2006 12:18
Příspěvky: 8
Bydliště: Havířov
Dík jdu hledat

_________________
Escort 1,4 CLX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Občas ot. na 500
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 19:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Moja skúsenosť po dnešku k poklesu otáčok na 500/min pri vyradení napr pred križovatkou a následne návrat do normálu po zastavení.Nový voľnobežný ventil som kúpil pred rokom.Životnosť vinutia elektromagnetu,alebo skôr sila,ktorú vyvinie pri tlačení na planžer,klesne-len by som očakával,že nie po roku,nedostatočne otvorí ventil a otáčky poklesnú.Prehodil som mechanickú časť zo starého ventilu,kde spružinka už nemá takú silu
a ventil otáčky podrží.Stále mi však "uniká" teória, prečo pri spomaľovaní klesali k 500 a pri zastavení sa vrátili na normál.Čo po úplnom zastavení ten ventil núti pustiť dostatočné množstvo vzduchu a pri spomaľovaní nie,veď už motor beží na voľnobeh aj pri spomaľovaní,tak pri zastavení.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Občas ot. na 500
PříspěvekNapsal: 07 črc 2010 22:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2007 17:57
Příspěvky: 1610
Bydliště: Ostrava/Přerov
Tak tenhle problem uz jsem byl taky nucen resit, momentalne mi po zahrati spadnou otacky na 500, obcas motor zdechne. Nejdrive jsem zkousel vypojit lambdu, ale beze zmeny. Dneska jsem menil svicky, jejichz vymenu jsem kurevsky prejel, vycistil vsechny dostupne konektory, klapku, vymenil ventil odvetravani klikove skrine ale zatim porad nic. Volnobeh porad pada. Takze zitra zkusim vycistit volnobezak, kdyz to nepomuze, uz jsem v koncich a nevim co dale.. :roll:

_________________
Escort RS 2000 (1992) - http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=362


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Občas ot. na 500
PříspěvekNapsal: 08 črc 2010 09:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2007 22:29
Příspěvky: 179
Bydliště: Hodonín
Padání otáček po vyřazení až po chcípnutí motoru vyřešilo vyčištění šrticí klapky ... :wink: .

_________________
Ford Escort 1.8i 16V,85kW/115HP, 11/1996,el.okna,el.zrcátka,vyhřívané přední sklo,origo rádio,manuální šíbr,litá kola,alarm,imobilizér,tažné zařízení,barva cuirass (polaris grau)-už není mezi živými, nyní FoFo2, 1,6 Ti-VCT 85kW, Titanium, komplet v elektrice-všechna okna, zrcátka, vyhřívané čelní sklo, zrcátka, přední sedáky, automatická dvouzónová klima, ESP, ABS, stmívatelné zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, couvací asistent, čalounění polokůže atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Občas ot. na 500
PříspěvekNapsal: 08 črc 2010 09:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2292
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Existuje nekolik modu pro rizeni volnobehu
- dashpot preposition - to je v dobe, kdy cerstve sundas nohu z plynu - volnobezny ventil by mel byt hodne otevreny
aby se motor pri nahlem vymacknuti spojky + pusteni plynu udrzoval v otackach
- par ms pozdeji se prechazi do modu preposition - tady se volno.ventil budi nejakym (asi) konstantnim proudem
a to je ten mod, kde Vam zlobi volnobeh
- a pok je mod pro stojici auto kdy se reguluji otacky na presne danou hodnotu

Za jizdy se otacky NEreguluji na "volnobeh". Reguluji se jinym zpusobem. Nemam to uplne zmapovane, ale odhaduju, ze to za jizdy chodi tak, ze se proste budi volnobezny ventil nejakym cca konstantnim proudem X% a pocita se s tim, ze ventil
je tedy otevren cca na Y%.
Jakmile je tedy ventil pricpany, nebo vazne, je to prave v tomhle modu pricina vysokych/nizkych otacek.

Kdezto jakmile se zastavi, tak jednotka zacina regulovat opravdu otacky a kdyz jsou male, proste prida v buzeni ventilu a tak to za chvilku doladi.

Bacha - uvedomte si, ze volnobezny ventil ma taky svoje adaptacni hodnoty !
Takze po cisteni ventilu doporucuji reset jednotky. Jinak se zmena v chovani po vycisteni muze projevovat divne.

Ja jsem jednou smaznul adaptace na bezicim motoru a v tu chvili se motor na volnobehu zacal okamzite potacet na 500 ot.
Bylo jasne, ze je ventil spinavy. Tak jsem ho sundal, vycistil a dalsi start (i s vymazanejma adaptacema) uz drzel, a to hned od zacatku, spravny volnobeh.
Takze pokud mate jinak motor ok (neni nic, co by mohlo ten volnobeh kazit) a po resetu jednotky ma motor velke problemy s volnobehem, tak ten ventil neni cisty.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Občas ot. na 500
PříspěvekNapsal: 09 črc 2010 21:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2007 17:57
Příspěvky: 1610
Bydliště: Ostrava/Přerov
Tak nove poznatky, motor bezi hned po startu jakoby na tri valce, za jizdy nemam pocit, ze by ztracel na vykonu, ale kdyz zastavim na krizovatce a zrovna mi nezdechne, zhoupne se na 500, otacky se stabilizuji na 900 ale porad to jemne skube s celym autem. Kdyz jsem zkousel chytit hadici chladiciho okruhu, byla strasne natlakovana.. fakt uz nevim, zacinam pocitat s prdlym tesnenim. Nicmene kapucino na oleji nemam, ve vode olej taky neni, alespon dle meho uvazeni. Ale voda pomalu mizi..

_________________
Escort RS 2000 (1992) - http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=362


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz