www.fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum na www.fordfans.cz ;-)
Právě je 24 kvě 2018 03:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2015 10:49 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 23:48
Příspěvky: 14
Zdravím,

mám Esco rv95 typ ALL, s motorem RDA 1,8i XR3i. Problém je, že studený i teplý se při plném plynu dusí a nechce jet. Když dám plynu jen trochu, rozjedu ho klidně na 140, postupně. Mechanici, co jsem zkoušel, si s tím moc nevědí rady, mají choutky začít měnit díly, aniž by věděli, co tomu je :-)

Zkoušel jsem odpojit jen váhu vzduchu, problém je pryč (jasně, volnoběh nahoře, smrdí benzín, studený chcípe - ale plný plyn se nedusí a jede). Na volnoběh se do otáček dostane v pohodě, problém je až když se jede, v zátěži. A spotřeba samozřejmě třeba 14/100.

Zkoušel jsem odpojit jen lambda sondu, kabely vypadají dotčené (omotané izolačkou), vůbec žádnou změnu jsem nepoznal.

Byl jsem na technické, kde se vším zapojeným po chvíli trápení byl panáček schopný změřit emise v normě (jen nahradil scuclou hadičku tvaru L - nemám ponětí odkud), a tvrdil mi, že kdyby byla váha špatná, že by se mu to nepovedlo. Také mi řekl, že drží volnoběh správně, takže volnoběžný ventil bude také v pořádku.

Můžu z těhle indicií určit jako vadný díl lambdu? Pokud ano, mám koupit NGK za 3K, BERU za 2,3K, SWAG nebo BOSCH za 1,5K, nebo DELPHI za 900?

Svíčky už jsem dával Motorcraft, původní byly NGK. Palivový filtr jsem neměnil a vzduchový filtr je otevřený KN. Mám v plánu vše postupně předělat na originál, pak možná řešit vačky a škrtící klapku z RQB, ale priorita je teď zjistit, proč se mu nechce jet. Ještě jsem tu četl rozdíly mezi olejem 5W30 a 10W40, ale vzhledem k provozu ve vyšších točkách dávám 10W40 a budu měnit častěji.

Případně, pokud by někdo z HK a okolí byl ochotný se mi v tom pošťourat, případně i třeba měl díly z RQB, skákal bych do vzduchu radostí.

V každém případě děkuji za jakoukoli radu.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2015 12:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4381
Bydliště: Třinec
vyměň ten neměněný palivový filtr, až pak můžeš laborovat dál. :wink:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2015 16:18 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 23:48
Příspěvky: 14
Ahoj, děkuju za příspěvek :-)

s palivákem počítám, už ho mám i připravenej. Jen jsem si říkal, že když bez váhy táhne lépe, palivákem ten hlavní problém nebude..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2015 17:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5702
Bydliště: Praha
Netesnost sani nekde... ventil odvetrani kliky + hadicky...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -----> Diagnostika ForDiag <----- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2015 10:12 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 23:48
Příspěvky: 14
Ahoj, děkuju za nápad.

V aftermarketových shopech jsem ventil nenašel, tak v pondělí zkusím zavolat do Fordu. Trochu jsem si o tom ventilu načetl - divím se, že jsem na něj doteď nenarazil - tak ho vyměním i s hadičkama, ikdyby to tím být nemělo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2015 16:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Neškube ti to jako kdyby? Jestli to při jízdě lehce nepoškubává dělat by to mělo na míň plynu občas jakoby pocuknutí.

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2015 17:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5702
Bydliště: Praha
Ventil a hadicky ti pripadne mohu sehnat s nejakou slevou... idealne by to chtelo napichnout na diag...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -----> Diagnostika ForDiag <----- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 01 čer 2015 01:24 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 23:48
Příspěvky: 14
Děkuju za odpovědi :-)

Řekl bych, že to nepoškubává, ještě se na to extra zaměřím. Když se to začne dusit, řve a nejede, jak kdybych táhnul horu k mohamedovi. A když začnu ubírat plyn, pomalu začne akcelerovat.

Do Prahy jedu v pátek, pokud by ta sleva byla nějak výrazná, určitě bych měl zájem (asi bych nechtěl otravovat kvůli padesátikoruně..).

Ještě, když už budu měnit palivák, udělám i ostatní filtry a olej. Chci dát 10W-40 a měnit budu za rok určitě po méně, než 5000km (kabriolet - jezdí jen v létě), máte nějaké doporučení?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 08:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Dost mi to připomíná moje problémy a byla to lambda. Ale mělo to trochu opačné symptomy - necgtělo se mu moc jet, dokud jsem opravdu nedal plnej, aleněkdy i tak napodruhé, napotřetí, když při WOT začal ignorovat lambdu, tak auto vystřelilo jak raketa.
Stejně jak radí kluci - projdi si sání, jestli nejsou někde netěsnosti, včetně toho odvětrání klikovky - pokud jsou hadičky zpuchřelé, rozměklé, prasklé, tak vyměnit (to asi už udělal ten technik na stk), jinak nemusíš rovnou kupovat nový ventil na odvětrávání, stačí na zkoušku na sacím paroží zašpuntovat ten vstup z odvětrávání klikovky, jestli to nepomůže. Vadný ventil odvětrávání by způsoboval i takové legrace, jako občasné visení otáček (vyřadíš a motor si drží klidně 2500rpm a jen velmi pomalu to klesá).
Určitě vyměň i ten palivový filtr, jestli je starý a zanešený, tak motor nemá šťávu, v nízké zátěži to nemusí jít poznat, ale jak po něm něco chceš, tak nejede.. "..jak neni špeku, nejsu vykony.." Pro jistotu si změř i tlak na liště, jestli je tam kolik má být - tím vlastně prověříš i čerpadlo a regulátor. Stačí ti na to obyč manometr na pneumatiky, na liště je ventilek pod modrou čepičkou.
Pro jistotu si můžeš proměřit i čidla teploty vzduchu (to ale není až tak kritické) a teploty vody a čidlo na klapce - jestli tam nejsou nějaké hluché místa, jestli se na něm odpor (napětí) mění spojitě bez nějakých skoků.
Všecky potřebné hodnoty a údaje najdeš tu - http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=cidla

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 11 čer 2015 08:40 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2013 23:48
Příspěvky: 14
Omlouvám se, že jsem se pár dní neozval - momentálně mě autí nechalo ve mestě, po chcípnutí už jsem neotočil klíček a neodemkl volant. Tak jsem to celé rozebral, volant se mi podařilo sundat, zámek zajistit a šroubovákem nastartovat, abych alespoň odjel, ale teď potřebuji sundat celý ten hliníkový odlitek, aby mi někde spravili ten mechanismus zamykání volantu uvnitř.

Sledoval jsem to pocukávání a opravdu to škube, když se ubere a zase přidá. Jen lehce, vůbec jsem si toho nevšiml.

Za info k čidlům děkuji, v sobotu mám v plánu se na to podívat, tak doufám, že na to přijdu :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 12 čer 2015 08:42 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
viewtopic.php?f=18&t=55709&p=470526&hilit=sundat+sp%C3%ADna%C4%8Dku#p470526

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 13 čer 2015 06:43 
Offline
Nováček

Registrován: 11 čer 2015 23:38
Příspěvky: 9
Hele jestli chceš tak mam v garáži nastavitelnou kulisu řízení, máš to vyměněný za 40 min a je klid


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
PříspěvekNapsal: 23 čer 2015 08:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Tak to pocukávání bývávají svíčky ještě to poznáš tak že na nich jsou takové černé čárečky. Je to opal jak jiskra raději lítá po povrchu svíčky než uvnitř ve válci ... :-( Koupil bych nové kabely a svíčky nebo izolátor lehce oblepit izolační páskou. Ono to má dost vliv na startování pak to nechce startovat. Ale jinak asi tam těch problémů budeš mít víc zvaš tu izolepu :-D

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz