www.fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum na www.fordfans.cz ;-)
Právě je 22 kvě 2018 12:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 říj 2015 00:51 
Offline
Nováček

Registrován: 04 říj 2015 11:19
Příspěvky: 6
Bydliště: Dudákonice
Ahoj. Ve firmě potřebujeme překlenout asi šest měsíců dalším vozítkem v nízkém finančním limitu, hlavně ať to má technickou a jezdí to a tak jsme Escorta. Je to kombík 1.6 16V, L1E, 66kW, 1998.
Že to baští kolem deseti jsme věděli hned na začátku s tím, že prý je to starej Ford, takže je to vlastně normální. Také si to občas škublo, ale opravdu jen občas. Volnoběžné otáčky po nastartování byly zvýšené, postupně jako s plným plynem. Po dvou měsících provozu jsme dospěli do stavu v předmětu otázky. Auto opravdu žere jako tank, volnoběžné otázky které se dříve po chvíli po zahřátí motoru zklidnily vyskakují kdykoli, auto při jízdě skoro permanentně škube, v nízkých otáčkách přistřeluje do výfuku a vůbec nemá výkon. Řekl jsem si tedy, že se trochu blíž seznámím s motorem tak jsem také učinil. Kouknu na svíce, kurňa ty jsou ale utopené. Doslova. První a čtvrtá sotva vyčnívají z olejové lázně. Jsou v těch svých šachtách zalité olejem. Nevím kde se tam vzal. Kolem druhé a třetí je vidět jen olejové vlhko. Co vzduchový filtr. Taky hezké. Nejméně ze dvou třetin černočerný, úplně prosáklý olejem. Pod fitrem na spodku airboxu plno oleje. Nevím kde se tam vzal. Na spodku airboxu zeje díra, co to tam k čertu má dělat? Další zjištění, téměř nikam nestrčím ruce. Co tady s tím vůbec chci dělat??
Tak jsem si lehnul k internetu a študoval a študoval, až jsem si z toho celou hlavu zamotal.. :wink: viz. následující post.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 říj 2015 14:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4381
Bydliště: Třinec
No pokud študuješ a študuješ, tak jsi jistě nahoře postřehl ikonku HLEDAT. :wink:
Téma volnoběh, škubání, těsnění ventilového víka.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 říj 2015 16:04 
Offline
Nováček

Registrován: 04 říj 2015 11:19
Příspěvky: 6
Bydliště: Dudákonice
Dnes, neděle, druhá kapitola.

Znovu vyndavám škrtící klapku a dopřeju ji benzínovou lázeň. Pomocí tech. benzínu a odmašťovacího spreje se mi daří olejocarbonový svinčík téměř celý odstranit. Dokonalé to není ale víc to opravdu nešlo. Stav před vyčištěním a po je na fotkách.
Obrázek
škrtící klapka po demontáži

Obrázek
škrtící klapka po demontáži

Obrázek
škrtící klapka po vyčištění

Obrázek
škrtící klapka po vyčištění

Obrázek
olej na dně sacího paroží

Když už byla klapka dole, dal jsem ještě jeden pokus o volnoběh. Ne, ne a zase ne. Definitivně rezignuju. Zapomněl jsem tampóny na vysušení oleje ze sání takže taky nic. Mám udělat jednoduchý odlučovač oleje? Asi jo, že..
Při všem tom štrachání jsem si všiml volného ukostřovacího kablu u baterky, viz foto. Neví někdo kam s ním?

Obrázek
kam s ním?

Tadyto koleno co tu čumí, to bude určo ten ventil odvětrání. A šel do benzínu. Vrklá, nedoléhá, pružinka asi unavená. Žádnej krasavec, tak zpátky do řady. Tedy do motoru. Čidlo teploty nasávaného vzduchu. Sice je to jen termistor, ale proč ho taky nestříknout odmašťovacím sprejem. Průběžně skenuju všechna možná i nemožná zákoutí a hledám ventil teploty pro ŘJ. Nemůžu ho najít. Mohu poprosit kde je? Nakonec když už jsou koupené, výměna svíček.
První dojmy z jízdy bez zátěže a na krátkém úseku. Zdá se že necuká, ani nestřílí do výfuku. Nadějné. Výkon se také nejeví marně, i když to pocitově stále není ono. Vysoké volnoběžné otáčky zůstávají. S tím volnoběhem se zkrátka musí něco udělat. A když ne já, tak někdo pomazaný. Zítra proběhne zátěžová zkouška. Šumavské kopce s károu. Raport bude večer.

Případné další nápady vítány, pochvaly ze všech stran žádány.


Naposledy upravil sHpy00n dne 06 říj 2015 22:51, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 říj 2015 07:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Škubání, střílení - svíčky/kabely. Nové svíčky tomu určitě neuškodí, největší brajgl tomu ale asi dělal ten olej kolem nich - teče ti těsnění pod ventildeklem, vyměnit, na tom nic nenaděláš. V sání je olej naprosto normální..saje si tam olejové páry z ventildeklu a z odvětrání klikovky, no jak je ta díra v airboxu, tam má být taková houbička, co filtruje a trochu brzdí ten tok do sání, dá se nahradit houbičkou na nádobí. Jinak zkontroluj si odvětrání klikovky - ten ventil jsi našel, projdi si celou cestu až do sání - velmi často tam olej rozežere ty gumové hadičky a kolínka, pak to saje falešný luft a blbne volnoběh, zůstávají viset otáčky, apod. Stalo se i, že ten kanálek (tuším dokonce, že až v sacím paroží) byl dokonce zacpaný, pak motor odflustával víc oleje právě přes odvětrání ventildeklu do sání.
S volnoběhem si ještě pohrej s volnoběžným ventilem..V tomhle roce je tam tuším už plastové sací paroží? Tak si natřikrát zlom ruce a vymontuj si ten volnoběžný ventil - je zespodu. Vyčistit, rozpohybovat, vyzkoušet. (stačí připojit na baterku a koukat, jestli se hejbe)

Pokud motor blbě pálil, je ta zvýšená spotřeba jasná.. Jinak může být na vině lambda, čidlo teploty (na domečku termostatu to nahoře. Dolní je pro budík) nebo regulátor paliva na liště. Myslím, že směr jsi vytičil dobře - dávat ty zanedbané věci postupně do kupy, on ten výchozí stav bude výsledkem součtu všech těch falírujících elementů..

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 říj 2015 23:05 
Offline
Nováček

Registrován: 04 říj 2015 11:19
Příspěvky: 6
Bydliště: Dudákonice
Tedy.. naštudoval jsem spoustu úkonů, které by bylo dobré provést ať už z hlediska chodu motoru, nebo kvůli snížení spotřeby, čímžto jsem si na sebe sám upletl bič.

Sobota, kapitola první.

Včera jsem tak trochu v časové tísni stihl víceméně jen bližší seznámení s motorem. Vyměnil bych olej, kdybych povolil vypouštěcí šroub. Nepovolil. Teď už ho nepovolí ani mechanik. Co se dá dělat, tohle svépomocí nedám, budem tedy odsávat. Vyndal jsem airbox a zjistil že je vylomená jedna nožka co se zamačkává do gumového sedla. Nevím jestli to je na závadu, kvůli těsnosti, na druhou stranu mají ale obě nožky dole dirku. Celý airbox jsem vymyl techn. benzínem, vyměním ho až jej seženu na vrakáči. Dal jsem novej filtr, molitan vystřihl z houbičky na nádobí. Vyndal jsem váhu vzduchu, ty dva pididrátky co bez brejlí málem ani nevidím jsem prostříkal odmašťovacím sprejem, očistil jemným štětečkem a znovu prostříkal sprejem. Co takhle zkusit vyčistit volnoběžnej ventil? To prej frajeři dával mezi dvouma šlukama. Já si málem dvakrát zlomil a jednou vykloubil obě ruce. Nedosáhnu a nepovolím ani shora, ani spodem. Když už ležim dole, všimnu si startéru. Ty vole aspoň že to startuje... Ten určitě nebudu chtít měnit. Nahoře když jsem sundal klapku, koukám jak je celá zahnojená olejem a karbonem. To bude tím zaolejovaným filtrem. Hurá, aspoň na něco jsem přišel sám. Dole na dně sacího paroží stojí kaluž oleje. Dobře na malýho frťana by to dalo. To taky neni hezký. Na víc opravdu není čas.
Pocit z jízdy s novým vzduchovým filtrem a vyčištěnou váhou vzduchu. Výrazně se omezilo škubání, ale je tam pořád. Stále přistřeluje do výfuku, výkon není.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 říj 2015 00:16 
Offline
Nováček

Registrován: 04 říj 2015 11:19
Příspěvky: 6
Bydliště: Dudákonice
Vypůjčil jsem si snímek airboxu z vedlejšího vlákna a vyznačil jsem jak je vylomená nožka. (viz. dodatečně vložená kapitola první).

Obrázek

A přikládám pár foteček původních svíček. Už jsem je pomíchal a nevím která byla na jakém válci. Takhle by neměly vypadat, hlavně ty dvě prostřední což?

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 říj 2015 00:56 
Offline
Nováček

Registrován: 04 říj 2015 11:19
Příspěvky: 6
Bydliště: Dudákonice
Ještě jsem zapomněl slíbený raport. Šumavské kopce, dva muži na palubě, kára a 950 kg betonové suti. Auto jede jako ďas. Jsem spokojený.
Teď se zaměřím na volnoběh a spotřebu. Ať za sebou nemusím tahat cisternu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 říj 2015 12:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Olej na dně sacího paroží je normální, to neřeš. V zásadě se tam sráží olejové páry, co se nasají z odvětrání ventildeklu a klikovky.
Ty svíčky mluví samy za sebe, ty dvě s černými cestičkami přímo říkají, že jiskra "chodila" po izolátoru a ne mezi elektrodami, takže motor musel pěkně vynechávat, škubat. Tipuju, že jsou to ty dvě, co byly utopený v oleji. Každopádně je dobře, žes je vyměnil, dal bych pro sichr i nové kabely - ta sada od Tesly je za pár kaček a je OK. A určitě vyměň to těsnění pod ventilovým víkem, nebo to za chvíli skončí stejně.
Ta díra v airboxu není nic proti ničemu - je jak před filtrem, tak před váhou vzduchu, takže nezpůsobuje žádný falešný luft. Akorát ten airbox je volnější, no až seženeš z vrakáče, klidně to vyměň, na chod motoru to ale nemá vliv - pokud by se nevyklepal z hadice :-)
U startéru a altíku si zkontroluj i kabely, jestli nejsou nahnilý očka, to bys pak taky mohl někde zůstat viset.
Ten volnoběžný ventil jde v pohodě vyndat, stačí na to malá ráčna a trochu cviku ;-) Anebo si sundej celé sací paroží - stejně bys měl zkontrolovat, jak jsou na tom ty hadičky odvětrání klikovky a k těm je přístup stejně blbý, jako k tomu ventilu.
A jestli pořád moc žere, zkus si ze srandy proměřit to čidlo teploty - stačí ti na to multimetr za pár korun a hodnoty najdeš tu:
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=ect Můžeš i čidlo teploty luftu, ale to není až tak kritický. http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=act
MAF se tak nějak proměřit taky dá - http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=maf
Na lambdu bys potřeboval osciloskop nebo FordDiag..

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 říj 2015 23:37 
Offline
Nováček

Registrován: 04 říj 2015 11:19
Příspěvky: 6
Bydliště: Dudákonice
jj. Cukání se projevovalo tak že jsem si připadal jako kdybych jel po pražcích a zezadu mně při tom pořád někdo nakopával. Jedna probitá svíce byla stoprocentně utopená. Kabely zatím nechám a časem bych v je v Tesle zkusil vyšašit.
Airbox mně teď už štve jen z principu protože z něj olej leje na převodovku takže je celá zblitá ale jinak je to dole kupodivu suchý. Ono v těch nožičkách jsou stejně dirky cca 3 mm a IMHO jakákoli netěsnost před filtrem je bezpředmětná. Pokračovat budu zase o víkendu. Multimetr na čidla jsem už ve sklepě vyštrachal, ale z volnoběhu se mi dělá husina. Fordiag bohužel nemám možnost. Mám jen OBDII kabel s ELM327. Pak dám zase report pokud to nebude nikoho pohoršovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 říj 2015 07:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Aspoň ti ten olej konzervuje převodovku a podvozek :-)
ELM327 je ti u Escorta k ničemu.
Ta sada zapalovacích kabelů od Tesly je fakt za rozumný peníz a jsou osvědčené.
Jednoduchý test - až bude tma, tak si nastartuj auto a vem si nějaký rozprašovač na vodu, co umí dělat takovou tu vodní mlhu a "zamlž" kolem zapalovacích kabelů. Jestli uvidíš modré blesky, tak jsou kabely k.o. Špatné kabely taky můžou způsobovat to zbytkové cukání a v extrémním případě i zničit zapalovací cívku.
Volnoběhu se neboj, není to žádná atomová fyzika - projdi si to odvětrání klikovky a volnoběžný ventil, nic víc na tom není.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz