www.fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum na www.fordfans.cz ;-)
Právě je 24 čer 2017 15:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 19:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5087
Bydliště: Jeseník
Přestal mi fungovat ventilátor, po kontrole pojistek mě napadlo několik možností - pojistkovka, spínač, motor. Přestal jsem myslet na nejhorší (pojistkovka), vzal měřák a měřil. Šťáva šla až do konektoru ventilátoru, takže přepínač i pojistkovka byla OK. Vytáhl jsem ven odpory (ale kdyby shořely, aspoň na trojku by to jelo), byly taky o.k. Vím jak smrdí spálený motor, ale nic takového v autě jsem nepozoroval - samotný ventilátor měl ale nekonečný odpor a ani osvětlení uvnitř kabiny nereagovalo na zapnutí ventilátoru poklesem jasu (testoval jsem, jestli ten ventilátor není jen zaseklý). Sumasumárum jsem to viděl na k.o. motor ventilátoru, i když nezasmrděl.
Přístup k němu je jak k penězům, musela ven hadice sání a pak ta plastová příčka mezi korýtkem s baterkou, ventilátorem a abs a vlastním motorem. Protože je na ní navěšeno spousta drátů a hadiček, bylo to jak dostat ježka z klece. Potom vlastní krabici s ventilátorem ven, rozloupnout ji a vymontit motor s turbínkami. Motor se jevil v pořádku, nic spáleného na něm nebylo, uhlíky o.k. U jednoho z nich jsem objevil malý termospínač a v něm bylo jádro problému, byl zanešený a nevedl. Když jsem do něj vrazil šroubovák, tak celý motor najednou přestal vykazovat nekonečný odpor, ale ukazovalo to už celkem rozumná čísla - řádově desítky až stovky ohmů, jak se pootočilo s kotvou. Při představě, že se ten termohajzlík zase něčím zapatle a bude mě to čekat znovu, tak jsem ho radši přemostil kusem pořádného drátu (kus z dvoulinky na 220V), celé to dal do kupy, a ono se to rozběhlo. Když už jsem to měl celé venku, tak jsem ten ventilátor aspoň promazal a na krabici vytvořil funkční update v podobě antibordelového filtru na vstupu - přetáhl jsem přes to staré silonky.
Nejhorší to bylo dát celé dohromady, dodělal jsem to před chvílí, prakticky potmě, venku je pěkná kosa, mám zkřehlé ruce až teď je začínám cítit. Ale vše funguje jak má (doufám, že jsem tam někde nenechal kus vercajku) a ráno jet bez fukaru, to si nějak nedokážu představit.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2007 19:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Wizzy dobrá práce, jsi jeden z mála co to první zkusí sám a nee tady nakecá 20 stránek textu a pak zjistí, že je třeba spálená jen pojistka.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 13:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
wizzy...je to dlouhý na čtení, natož to dělat v té kose......
gratulace :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 14:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2005 09:53
Příspěvky: 978
Bydliště: Český Těšín
Honzo on je přece sněžný muž a tak mu takový masochismus dělá dobře.Vzpomeň co všechno už tady dělal a chtěl dělat v kose,brrrrrrrrrr....
Ale zase je fakt,že u něj je zima skoro pořád.
Jinak nebydlíš Wizzy někde Pod chlumem ?

_________________
Opel Astra Caravan Comfort 1,6 16V 2001 šedá metal. (neboli Ford Astra - viz. Částkovice 2013)
Peugeot 106 1,1 XR 1996 červenofialová metal.
____________________________________________________________________________________________________________________________
nebožtík z důvodu nerentability nutných oprav po pádu stromu - Escort 1,6 Zetec 16V Turnier CLX 1997
ABS , klima , okna elektrika , vyhřívané sklo , barva metal. State blue , interiér Raven
nebožtík krutě rozstřelen řidičkou o sousedovu bránu- Peugeot 106 1.0 1997
barva zlatá metal., imobilizér,šíbr,okna elektrika - mamčina nákupní taška


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2007 15:09 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5087
Bydliště: Jeseník
Byl jsem taky malinko tlačen okolnostmi. Zjistil jsem to včera odpoledne a kdybych dnes někoho sháněl, aby mi to dal do rychtyku, tak bych byl asi naivní, abych chtěl téměř okamžitou opravu. Dnes na to nebudu mít čas a zítra potřebuju odjet pro manželku a malou - a to by bez funkčního topení nešlo. Tak jsem se hecnul, že nejsem úplně levej a blbej a opravil jsem si to sám. Samozřejmě kdyby to byl spálený motor nebo jiná zrada, tak bych to nedal, ale pokus vyšel a já jsem sám sebe potěšil, že jsem si to dokázal s minimálním vybavením dát do rychtyku.

Nee, ale znám to tam :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 črc 2008 23:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 bře 2007 11:31
Příspěvky: 184
Bydliště: Praha
hmmm tak to je super...... jako sundavat tu příčku se mi zdá jako nereálný.... sem doufal že se k tomu dostanu líp když vyhodim stěrače ale to je prašť jak uhoĎ....... tyvole me se do toho nechceeeeeeeeeeeee :-/

už to vidim odřený ruce, utrhaný držáky kabelů 20 konektorů který nevim kam patří, zlomená přepážka utržená guma, šroubky pod autem ..... bože jak já tohle nemám rád

_________________
Focus Combi 1,8 Zetec '02 metropolis blue
Escort 1,8 Zetec Cabrio '91 white
------------------------------------------------------------------------------
Escort RS 2000 '93 radiant red - urezlo
Fiesta 1.1i '92 white - rozšmelcovaná tatrou
Fiesta 1.4i CLX '89 red - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2008 07:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5087
Bydliště: Jeseník
balosh: Ono to není tak strašný, akorát ty záda - odpoledne v předklonu se na nich hezky podepíše.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 zář 2008 13:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
taky pridam svou trosku do mlyna.
nefungoval fukar. ani jedna poloha. tak sem si precet ze muze byt studenak v pojstkovce. a bylo to tak. u posjtky 20 (25A) treti z leva dole u meho auta. Tak sem odpojil vsechny konektory, vsechny relatka, vsechny pojstky a sel badat. ale s tim ze pak sem si rek staci jen pojstky oddelat a jemne vypacit ten predni kryt. tam se k tomu da dostat pak jednoduse. neni treba to uplne cele odpojovat.Nastesti me napadlo vyfotit si to vse. jak relatka tak i pojstky, timpadem se to lepe skladalo.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2009 16:42 
Offline
Nováček

Registrován: 13 čer 2009 16:19
Příspěvky: 1
Bydliště: ČR
Tak jsem byl taky nucenej spravovat ventilátor. Přidávám pát fotek, jak to vypadá. Šipka ukazuje tepelnou pojistku na motorku ventilátoru.

Pohled na ventilátor po demontáži plastové příčky
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent0.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent01.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent1.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent2.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent3.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent4.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent5.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent6.jpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2010 16:52 
Offline
Forďák

Registrován: 21 pro 2007 19:40
Příspěvky: 65
Bydliště: Bílina
Nazdar montéři!
Dost jsem tady toho přečetl a tak mě zřejmě taky čeká cesta do hlubin boxu ventilátoru a taky se mi do toho vůbec nechce:-)Změřil jsem si pojistku,přepínač i odpory-vše OK-a přece se netočí!Po levé straně boxu ventilátoru jsou dva konektory(jeden na pevno-2 fousy a druhej volně-4 fousy) a oba bez napětí.Může mi někdo vysvětlit,k čemu patří?A má nějakej význam umístění paketu s předřadnejma odporama právě těsně k motorku ventilátotu?A poslední dotaz-u všech modelů patří k obvodu ventilátoru černý relé označený jako č.1?
Díky moc!

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V ZETEC 66kW r.v.1998.černá metla,elektrika,klima,airbagy,..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2010 08:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
Java: pěkně nafoceno. Já budu muset podstoupit něco podobnýho. Sice to topí perfektně na všechny rychlosti ale pokud mám auto studené (ráno když jedu do práce) tak se mě ozývá z prostoru ventilátoru takový divný chrčení. Dělá to ale jen za jízdy, i při vypnutém nebo zapnutém ventilátoru. Někdy to vypadá jako bych něco "nasál" a teď to tam rachtalo. Ale není to pořád. Když tak koukám na zdejší fotky tak bych to viděl na ty "turbínky" (motory ventilátoru) nebo něco v jejich okolí. Ale chci se hlavně zeptat. Vyndám tu příčku, tím bych se měl dostat k té bedně topení. Jak se dá ta bedna odmontovat a dá se potom vytáhnout do motorového prostoru? A po té v teple doma prohlídnout.

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2010 18:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2010 17:12
Příspěvky: 142
Bydliště: Praha 9 - Letňany
Moc dobrá práce Wizzy.

_________________
Ford Escort 1.6 16V 66 Kw ZETEC. 1995 Orion, stříbrná-metal, výbava GHIA.
Můj Escort => FF Galerie


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 pro 2010 18:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Aj myslim, ze vytahnout jezka z klece je mnohem jednodusi nez cokoliv tahat z forda :D
Jinak pekny "clanek" a nemyslim s ze ten drat z 220V nebude malo? sice nevim jaky proud tece do ventilatoru, ale ty dojlinky moc nevydrzi.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 18:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2008 02:26
Příspěvky: 1132
Bydliště: Tachov, Praha
Citace:
a nemyslim s ze ten drat z 220V nebude malo? sice nevim jaky proud tece do ventilatoru, ale ty dojlinky moc nevydrzi.


no psal, ze ten termospínač vycistil ,, takze i kdyby melo by to fungovat dal ne? :-) Nebo ho uplne vyhodil?

_________________
Focus RS MK1, 2.0T 16V - 280bhp ...
Fiesta ST, 2.0 16V - 160bhp ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 bře 2011 00:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 544
Bydliště: Brno
Kdo jste to demontoval - máte klimatizaci ? Já ano a nakonec jsem skončil na tom,že celá krabice ven nepůjde bez toho, aniž bych rozpojil klimatizační okruh. vede tam jakási z trubek. Už si to moc nepamatuju, jsou to 3 roky....
Jinak ventilátor mi s oblibou píská,jako ptáčci když cvrlikají. Zvláště na rychlost 1, teď i 2. Někdy se ustálí a nepíská, ale někdy funguje jako senzor přetížení - zvláště při brzdění začne pískat. Asi uhlíky, ložiska..nevím

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 led 2012 20:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Skúšali ste niekto demontáž celého boxu s ventilátorom u esca s klímou ako píše Dodo?
Naozaj to neide ináč ako rozpojením okruhu klimy?

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2012 08:05 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4120
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Nejde.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej AUTOODTAH od 8,-Kč/km Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´01 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2017 14:49 
Offline
Nováček

Registrován: 27 srp 2016 19:22
Příspěvky: 3
Čaute, chci se zeptat mám Escorta 1996 1.6 66 KW a když pustím topení tak mi to píská čím to může být? Píská to jenom když to dám aby sel do auta teplý vzduch ale když to dám na chladný vzduch tak to nedělá. Čím to může být? Díky za odpověď :) :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2017 21:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 544
Bydliště: Brno
PataHele píše:
Čaute, chci se zeptat mám Escorta 1996 1.6 66 KW a když pustím topení tak mi to píská čím to může být? Píská to jenom když to dám aby sel do auta teplý vzduch ale když to dám na chladný vzduch tak to nedělá. Čím to může být? Díky za odpověď :) :D

To mi taky dělávalo, zvláště při určité rychlosti ventilátoru. Myslím že to jsou ložiska ventilátoru. Normálně se k němu člověk nedostane, aby to nějak opravil, je tam hrozně blbý přístup.
Já oteveřel takové víčko (kryt) ventilátoru zvenčí (z pod kapoty), skoro pod čelním sklem, stříkl jsem tam naslepo trochu silikonového oleje a chvíli to bylo dobrý :D
Pak se to nějak ustálilo nebo jsem si na to zvykl.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz